Hei! Velkommen til bloggen min! Dette er en skoleblogg, og det vil si at jeg her skal jeg skrive om skolerelaterte hendelser. Jeg går på barn- og ungdomsfag og skal blogge om praksisen min ute i arbeidslivet. Håper du kan finne bloggen min inspirerende :)

torsdag 28. februar 2013

Lek

Slår til med to innlegg på en dag! :D hehe, nå skal jeg skrive litt om lek tenkte jeg ettersom dette er en relevant og superpopulær aktivitet blant barn! Jeg arbeider med barn på andre trinn altså de som er 7-8 år. Her er de mest sentrale lekene rollelek og regellek. Fysisk bråkete lek og konstruksjonslek kommer også inn(leketypene henger mye sammen og brukes ofte i samme lek), men det er rolle og regellek som er hovedlekene. Eksempler på rollelek er mor, far og baby, politi og røver og butikk/cafe. Eksempler på regellek er sheriff, rødt lys og boksen går.

 
Bildet er hentet fra google

1 kommentar:

  1. Fint å høre om hvilke leker som er populære på din praksisplass. Dette er etter det jeg har lest ut fra bloggene, lekeformer som går igjen. Så dette er nok leker som barna liker.

    SvarSlett