Hei! Velkommen til bloggen min! Dette er en skoleblogg, og det vil si at jeg her skal jeg skrive om skolerelaterte hendelser. Jeg går på barn- og ungdomsfag og skal blogge om praksisen min ute i arbeidslivet. Håper du kan finne bloggen min inspirerende :)

torsdag 14. februar 2013

Vinter OL 2013 !!

Heihei! Denne dagen har jeg igjen vært ute i praksis og hatt aktivitet! Aktiviteten het Vinter OL 2013 og gikk ut på å gjøre flere vinterrelaterte aktiviteter. Jeg hadde med meg en gruppe på 7 barn som ble delt inn i tre grupper. Disse gruppene fikk velge seg navn og det kom frem kreative forslag som gutta boys, OL vinnerne og girl power! Vi hadde såklart også to dommere, og publikum til å heie deltagerne rundt i løypa!
Jeg valgte ut hvilke barn jeg ville ha med utifra erfaring fra hvilke interesser, behover og ferdigheter de ulike barna har. Alle barna fikk hver sin invitasjon, noe som var med på å motviere barna til det som skulle skje!

Det var jammen godt med god hjelp fra barna da jeg skulle rigge opp de ulike stasjonene. Superflinke hjelpere og senere dommere! 

Første stasjon var en stafett der barna fikk et par stumpeski utdelt til hvert par. Her måtte barna selv finne løsninger på hvordan de skulle komme seg fra A til B med kun et par stumpeski på to barn. Denne aktiviteten slo an, og var full av latter, snubling og energi! Utfordringen her var å feste alle stumpeskiene på barna, ettersom de har noen små og vriene låser. 

  
Her skulle barna på avstand kaste snøballer og da forsøke å slå ned så mange kopper som mulig. Denne dagen var det veldig kaldt, og det var ikke kram snø i det hele tatt! Så vi jukset litt og tok hvite innebandy baller, siden de lignet litt på snøballer! 


Tredje utfording var å lage høyest mulig snøtårn på kun 2 minutter! Det var veldig vanskelig ettersom det ikke var kram snø, men barna klarte det helt fint allikevel!


Snøball tennis!

 Siste aktivitet gikk ut på å kaste snøball og så slå den med en racket. Her stod barna med ca fem meters avstand, den ene skulle kaste en snøball og så skulle den andre slå den med racketen. Målet var såklart å slå så mange snøballer som mulig. 
Her kaster barna seg inn i mål under ski-stafetten!


Til slutt samlet vi poengene og jeg delte ut et diplom til alle barna! Det var en vellykket aktivitet full av latter, aktivitet og glede!
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så flott initiativ. Og du har gjennomført en aktivitet der du sammen med barna har forberedt elevene både ved å lage innbydelse og sette istand løypa. Og hatt gjennomføring og med diplom. Med så godt forarbeid er sjansen for at det du skal gjennomføre blir vellykket stor.
    Du har gjennomført en fin aktivitet der barna får trent på flere ferdigheter og vært fysiske. Bra!

    SvarSlett