Hei! Velkommen til bloggen min! Dette er en skoleblogg, og det vil si at jeg her skal jeg skrive om skolerelaterte hendelser. Jeg går på barn- og ungdomsfag og skal blogge om praksisen min ute i arbeidslivet. Håper du kan finne bloggen min inspirerende :)

tirsdag 5. februar 2013

Endelig tilbake!

Hei! Da var jeg endelig tilbake på bloggen og i praksis igjen. Forrige uke var jeg på min vanlige praksis, men denne har jeg jobbet med et helt spesielt prosjekt! I samarbeid med RIKT har jeg og tre andre i klassen jobbet med et prosjekt som handler om å bruke digitale verktøy med barn. I dette tilfellet var det iPader. Bakgrunnen for prosjektet var at vi i april på Sandvika vgs skal ha en konferanse om hvordan barnehagen kan ta i bruk digitale verktøy å bruke dette.

Mer informasjon om konferansen kommer på hjemmesiden til sandvika vgs

 
 Bildet er hentet fra Google

 

Vi møtte barnehagen på tur i akebakken. Små og store barn kastet seg utfor bakken i stor fart på røde, små akebrett. Iskalde, smilende og undrende fjes møtte oss da vi kom vassende bort i akebakken. De voksne var kjempe hyggelige og presenterte oss for barna, og gav oss en god oversikt over rutiner, regler og hvilke barn vi kunne ta bilde av og ikke. 








Bildet er hentet fra google

Etter at vi hadde kost oss i akebakken en tur gikk vi av gårde med gruppen våres, for å så smått starte på prosjektet. Ettersom målet for prosjektet var å bli kjent med nærmiljøet gikk vi en tur til "sentrum" for å se bla butikken og bilblioteket. Alle barna var motiverte og engasjerte og deltok aktivt ved å ta bilder, lyd, film og legge til tekst.

Prosjektet gikk over tre dager hvor vi hver dag gikk litt ut og satt litt inne og jobbet med boka. Ønsker du å lese mer om prosjektet kan du lese på de tre andre deltakerne sine blogger ; Thea og Ardita !! 

Og ønsker du å høre enda mer er det bare å melde seg på konferansen! Informasjon kommer på hjemmesiden til Sandvika.





2 kommentarer:

  1. Hei Stine
    Veldig spennende mål dere har valgt for prosjektet. Det å bli kjent med nærmiljøet sitt og lage en bok om det synes jeg var en flott ide! Gleder meg til å se boken når den er helt ferdig :-) Lykke til videre med siste innspurt

    SvarSlett
  2. Gleder meg kjempe mye til konferansen! Blir så spennende:) Kjempe bra innlegg Stine! :D

    SvarSlett