Hei! Velkommen til bloggen min! Dette er en skoleblogg, og det vil si at jeg her skal jeg skrive om skolerelaterte hendelser. Jeg går på barn- og ungdomsfag og skal blogge om praksisen min ute i arbeidslivet. Håper du kan finne bloggen min inspirerende :)

torsdag 28. februar 2013

iPad i SFO

Hei igjen! Nok en dag på praksis er gått og nok en aktivitet gjennomført. Denne uken hadde jeg med en iPad på barneskolen. På denne iPaden hadde jeg et program som heter bookcreator. I dette programmet kan man lage sin egen bok med bilder, lyd, film og tekst! 

Slik ser appen ut i appstore, bildet er hentet fra google. 

Målet mitt med aktiviteten var at barna skulle lære om omsorg, hva det er og hvordan man kan vise og gjenkjenne dette. Vi brukte en laminert lapp hvor det var et bilde og tekst om omsorg og snakket mye om hva barna tenkte på når de hørte omsorg. Så lagde vi filmer som viste omsorgssituasjoner, la til tekst om omsorg og la til lyd til teksten. Boken ble kjempefin og barna koste seg masse da vi lagde den! Motivasjonen, læringslysten og gleden var på topp og det ble en hyggelig og fin aktivitet. 

 
 Bildet er hentet fra iPad

1 kommentar:

  1. Så spennende. Og flott at du gjør dette med barna og introduserer Ipad for de. Og et fint tema du har valgt. Det likte jeg. Lykke til videre i praksis.

    SvarSlett